Evästekäytäntö

Tässä evästekäytännössä kuvataan, mitä evästeet ovat sekä miten ja miksi käytämme niitä. Kerromme myös, kuinka voit muuttaa evästeasetuksiasi ja vaikuttaa evästeiden käyttöön.

Tietosuojailmoituksessa kerromme keräämiemme tietojen käsittelystä ja tietojen luovuttamisesta sekä sivuston käyttäjän oikeuksista.

Saatamme muuttaa tätä evästekäytäntöä milloin tahansa. Päivämäärä sivun alaosassa kertoo, milloin tämä evästekäytäntö on viimeksi päivitetty. Mikä tahansa muutos evästekäytäntöön tulee voimaan heti, kun päivitetty versio on julkaistu verkkosivuillamme.

Mitä evästeet ovat?

On olemassa myös muita tekniikoita, kuten pixel tag, verkkojäljite (web bug), web storage sekä muita vastaavia, jotka voivat toimia kuten evästeet. Tässä evästekäytännössä käytämme näistä kaikista yhteistä nimitystä "evästeet".

Olemme jaotelleet verkkosivuillamme käytettävät evästeet niiden käyttötarkoitusten mukaan.

Tällä sivustolla käytämme

Käytämme verkkosivuillamme ulkoisia palveluntarjoajia, jotka käsittelevät tietoja Sampo Oyj:n puolesta ja lukuun. Näitä myöhemmin tässä evästekäytännössä kuvattuja tietoja kerätään ensimmäisen ja kolmansien osapuolien evästeillä.

Kolmansien osapuolien evästeiden avulla kerättyjen tietojen käsittelyä ei kuvata tietosuojailmoituksessamme, vaan kunkin kolmannen osapuolen omassa tietosuojailmoituksessa.

Alla listaamme evästeluokat, joita käytämme tällä verkkosivulla. Lisäksi listaamme evästeluokittain työkalut, joita käytämme eniten.

Evästeluokat

Välttämättömät evästeet

Stage ("Stage", ensimmäisen osapuolen evästeet)
Evästettä käytetään suorituskyvyn parantamiseen.

Evästettä käytetään tallentamaan käyttäjän suostumus evästeisiin.

Google reCAPTCHA ("rc::c" ja "rc::a", kolmannen osapuolen evästeet)
Evästettä käytetään suojaamaan palvelujamme roskapostilta ja väärinkäytöltä estämällä automatisoitujen tietokoneohjelmien pääsyn palveluihimme.

Navigoinnin työkalu ("linear-nav-helpdesk-shown", ensimmäisen osapuolen evästeet)
Evästettä käytetään opastamaan käyttäjää sivuston lineaarisen navigoinnin käytössä.

Toiminnallisuusevästeet

Nämä evästeet liittyvät sivuston toiminnallisuuksiin. Niiden avulla verkkosivustomme pystyy muistamaan tietoja, jotka muuttavat sivun toimintaa tai ulkomuotoa. Evästeiden estäminen saattaa vaikuttaa sivuston toiminnallisuuksiin.

Työkalut ("tools", ensimmäisen osapuolen evästeet)
Evästettä käytetään sivuston toiminnallisuuksiin.

Oma raportti ("dlcenter-cart", ensimmäisen osapuolen evästeet)
Evästettä käytetään antamaan yksilöllinen tunnus käyttäjän luomalle "Omalle raportille".

Sanasto ("glossary", ensimmäisen osapuolen evästeet)
Evästettä käytetään sivuston sanastotoiminnallisuuteen.

Asetusten muuttaminen ja evästeiden käyttöön vaikuttaminen

Avaa evästeasetukset vaikuttaaksesi tietyn tyyppisten evästeiden käyttöön tällä sivustolla.

Voit estää evästeiden tallentamisen kokonaan muuttamalla selaimesi tietoturva-asetuksia.

Yleisimpien selainten evästeasetusten muuttaminen:

Selainten käyttöön liittyvät ohjeistukset löytyvät yleensä selaimen valikosta.

Selaimen asetuksista voit myös asettaa tilan, joka ilmoittaa tallennettavasta evästeestä. Ilmoituksen saatuasi voit joko hyväksyä tai hylätä evästeen.

3.11.2022